2010-05-03

Besöksrekord

Bloggrannen Cornucopia hade tydligen besöksrekord förra veckan. Inte oväntat hade jag också det, med över 900 unika besökare per dag 26, 27 och 28 april och något färre på torsdagen och fredagen.

Vad kan det ha berott på? Kanske att Grekland var väldigt aktuellt och att både jag och Cornucopia var några av de bloggare som skrev mycket om det. Tittar jag på vilka enskilda inlägg folk har varit mest inne på så dominerar helt klart inlägg om Grekland och euron förra veckans topplista.

Förresten var april 2010 också rekordmånad för antal besökare på bloggen och slog den tidigare rekordmånaden augusti 2009.

Nu ser jag att några av de nya besökarna kanske tyckte om bloggen och stannade kvar, för om Gostats' estimat stämmer kommer jag att få över 900 besökare även idag.

[Andra bloggar om ]

4 kommentarer:

  1. Jag läser din blogg via Google Reader. Om vi är 225 personer som läser på detta sätt, räknas det som en eller 225 läsare? Cornu har f ö 364 läsare via GR.

    /Christer

    SvaraRadera
  2. Christer Nilsson:
    Ingen aning faktiskt. Hur ser man hur många läsare jag har via Google Reader?

    SvaraRadera
  3. Det ser man då man läser via Google Reader. Klicka på "Visa Detaljer" uppe till höger.

    Jag skulle tro att GR hämtar RSS-feeden med vissa intervall, beroende på antal läsare och hur ofta bloggen förändras.

    Troligen innebär detta att GoStat visar för lite, kanske uppemot 215 läsare för lite.

    Om övriga läsare medför samma problem, så kan totalresultat skilja sig rejält, från det verkliga.

    Antar att du kan nysta i detta genom att se vilka IP-adresser som varit inne, mha GoStat.

    Skulle inte tro att GR förser GoStat med siffran 225 ovan.

    SvaraRadera

Kommentarer bör hålla sig till ämnet för den bloggartikel de hör till. Personangrepp, hets mot folkgrupp och andra kränkningar tillåts inte. Kommentarer som bara består av länkar tillåts normalt inte. Kommentarer som bryter mot reglerna kan komma att tas bort.